Alla inlägg under oktober 2007

Av Malin - 31 oktober 2007 14:15

Jag och barnen har varit in en snabb sväng till Valbo på förmiddagen. Handlade lite till Eddies Halloween outfit... Det är ju disco på dagis i morgon och då får dom klä ut sig. Hittade massor av kläder jag skulle vilja ha, men så brukar det ju vara när man inte ska handla nåt!

Senare ska vi åka till Hofors och hälsa på! Ska fixa lite mellis först! Kanske springa ett varv med dammsugaren också medans Vilmer sover...

I kväll ställer vi nog ut pumpan...


Av Malin - 30 oktober 2007 22:31

Borde gå och lägga mig för länge sen!! Vilmer somnade klockan sju och vaknar troligen före sju i morgon bitti... Det är en sliten mamma som kravlar sig upp så tidigt!

Har betalat räkningar och det är inge kul alls!! Har hittat några gamla vänner på face book och det är desto kulare!!

Det går i alla fall inte särskilt bra med maten och Vilmer... Matte lurade i honom lite i går (varannan fruktpure) så idag öppnade han inte ens munnen för gröten... Frukt gick dock i men första skedarna smakade han tveksamt på. Välling äter han desto bättre! Har bytt sort nu och innan han somnade i kväll sög han i sig 180 ml. Så mycket har han aldrig ätit förut. Skönt att nåt funkar i alla fall!!

Nu MÅSTE jag sova!!

Av Malin - 30 oktober 2007 20:05

Sidan har fungerat så dåligt ett tag nu, så det har inte varit nå kul att blogga! Har man noll tålamod så har det inte fungerat alls. Nu verkar det som att det ska funka igen!

Den här veckan har vi höstlov! Tror inte att vi ska göra några särskilda "höstlovsaktiviteter" det kan vi göra en annan vecka när alla andra går på dagis/skolan. Funderar på att prova att åka till badhuset igen snart med Eddie. Det var jätte länge sen vi var dit och då tyckte han inte om det, men det kanske har ändrats nu. I morgon åker vi ev. till Valbo på förmiddagen. Matte jobbar nätter och vill kanske sova i fred...

Igår gjorde vi i ordning pumpan som vi ska ha ljus i. Den blev jätte fin! På torsdag är det Halloween disco på dagis! Eddie är ju ledig men får komma dit tillsammans med förälder så det blir nog kul!

Nu lär jag ta reda på oredan i köket...

Av Malin - 27 oktober 2007 23:18

Vi blev bortbjudna i kväll på Thaimat... Tyvärr så hade vi precis köpt pizza men vi åkte dit lite senare och jag fick dricka lite vin (idag igen...) Trevligt!! Nu ska jag nog göra mig i ordning för att sova! Kom ihåg att ställa tillbaka klockan 1 timme inatt!! Hoppas på sovmorgon i morgon! Det behövs!!

Av Malin - 27 oktober 2007 18:31

Jag tog med Ozzy till stranden och gick en sväng. Så skönt att komma hemifrån en stund och bara gå och strosa... Blev lite suddiga kort, men men...

Av Malin - 27 oktober 2007 08:37

Undrar vad vi ska hitta på med dagen idag... Riktigt grått väder ute, känns inte så lockande att vara ute. Kanske blir en mysdag inne idag.

Matte har åkt och jagat. Skulle vilja följa med nån gång. Jag var ute och gick en promenad med Ozzy igår  ner på åkrarna och i skogen. Hittade massa älgspår som jag tror var ganska färska. Ozzy bara skulle in i snårigaste skogen... Fick dra med mig honom där ifrån, men han fick spåra lite i alla fall (och äta lite älgbajs...). Så skönt med skogspromenad jämfört med att gå efter vägen. Var ute över en timme och hade lätt kunnat gå en timme till! Nu ska jag leta på lite kläder till killarna som fortfarande myser i pyjamasarna!!

Av Malin - 26 oktober 2007 23:19

Den jag tyckte skulle åka ur åkte inte idag heller...

Nu är det sängen nästa! Matte ska jaga i morgon. Hoppas att det går bra! Jag ska vara hemma och ta det lugnt! Kanske åka till stranden och leka. Undrar bara vad det ska bli för väder. Hoppas på nå liknande idag!!

Nu ska jag läsa lite sen sova. Klockan (dvs. Vilmer) är programmerad på 06.15

Av Malin - 26 oktober 2007 20:14

Barnen sover, Matte är och fixar med nå firmapapper och jag sitter och tittar på idol. Ganska mysigt faktiskt... En filt, ett glas vin, Mmmmm choklad och Ahlgrens bilar! Lite udda kombination kanske, men gott!!

Nu är det nog snart slut på reklamen! Jag hoppas Sam åker, innan jag har hört alla. Får se vem jag tror sen när alla gjort!

Ovido - Quiz & Flashcards