Alla inlägg under november 2007

Av Malin - 21 november 2007 16:21

Jackan jag vill ha! Har letat länge efter en anorak!! Finns bara på herr avdelningen, men en small borde väll passa. Måste åka och prova! Så här ser den ut (fast en svart)

Av Malin - 21 november 2007 16:10

Av Malin - 21 november 2007 15:59

Har haft så mycket för oss på sistone och allt här hemma har samlats på hög. Idag gjorde vi ett ryck och röjde undan en massa saker, papper mm också städade vi hela huset! Det är så skönt så här efteråt! Kan sitta och bara ta det lugnt hela kvällen!

Fick en massa fina presenter på festen som vi har satt upp och gjort plats för. Så kul så! Nu längtar jag efter att få sätta upp adventsljusstakarna i fönstren och göra lite julfint. Inte långt kvar nu till första advent!!!

Av Malin - 19 november 2007 13:05

Många dagar har gått sen jag bloggade sist, men vi har verkligen haft fullt upp! Nu är den stora festen avklarad och det blev ju  lyckat till slut. Tänk vad man oroar sig. Det var kul att ha den, men det är väldigt skönt nu att det är över... Det var tur att vi fick så mycket hjälp annars hade det aldrig gått vägen!

Ska nog vila lite i soffan nu. Svårt att ta igen sömn som man missat när man har småbarn!! Känner mig ganska sliten...

Av Malin - 14 november 2007 23:23

...är det som sitter här! Borde verkligen gå och lägga mig nu, men Vilmer är piggare än nånsin tror jag! Har lämnat över honom till Matte nu. Han brukar vara bra på att söva när jag inte tror att det är möjligt (eller när det inte är rätt tid för att sova..).

Idag har jag varit på dagis och haft plikt utan barn. Ganska trist var det att inte Eddie fick vara med men vi slipper stressen som blir när man måste ta  en extra plikt. Bättre att kunna ta det nån gång som det passar bra och få poäng för det i stället!!

I morgon ska vi kanske shoppa kläder till festen. Hoppas!!!

Av Malin - 13 november 2007 21:26

Nu har det gått två dagar tror jag utan bloggande... Har mycket att göra nu med festen, men  äntligen börjar jag få en bra känsla i magen att det nog blir bra!! De flesta stora sakerna är kirrade och bidrag från flera håll har lyft en stor börda från mina axlar!! Kanske till och med kan köpa oss nå nya kläder att ha...

Barnen har blivit förkylda och det var ju inte så bra tajmat. I och för sig så är det ju bättre att dom är sjuka nu och för hoppningsvis hinner bli friska till lördag, men jag hade planerat att göra mycket om dagarna när Eddie är på dagis. Dessutom ska vi ha plikt i morgon så då får jag åka dit själv. Trist! Vi har så svårt att passa in och ta igen en plikt om vi missar en så det får bli så! Tur att Eddie inte vet om att det är plikt dag i morgon!

Matte och jag har öppnat första glöggen idag! Mmmmm...

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen SOVA!!

Av Malin - 10 november 2007 11:07

Var hem och hälsade på lilla syster en dag i veckan. Dom har så söta kattungar hemma, men dom var inte så lätta att fota... Sune och Selma heter dom.



Av Malin - 10 november 2007 10:50

Solen skiner och det är vitt på backen!!

Vi tänkte gå en långpromenad, jag och barnen, till affären för att köpa lördagsgodis. Allt var nästan klart vi skulle bara klä på oss och gå då började Vilmer att kvälja och sen kräktes han, MASSOR! Han åt nästan 200 ml välling 30 minuter före och alltihop kom upp... Ville inte ge honom mer välling direkt på och jag törs inte ge mig ut på en promenad som tar över 1 timme när han inte har något i magen så vi blev hemma. Han slocknade nu, så jag lovade Eddie att han och jag tar bilen fram sen när Matte kommit hem och han var nöjd med det!! Tur! Trollade fram en klubba åt honom också får han se på Tv en stund...

Matte är ute och jagar. Jag ringde för nästan en timme sen och då ståndade Ozzy för fullt och han skulle ringa upp senare så nu sitter jag bara och väntar. Hoppas att dom får nåt idag!!


Skapa flashcards