Alla inlägg under oktober 2010

Av Malin - 28 oktober 2010 19:52

Planerade ju att visa min lediga torsdag i bilder här idag, men det blidde inte så lyckat. Var flitig med kameran i morse men sen kom jag liksom av mig... Vi har iaf haft en riktigt skön morgon med lååång frukost! Jag satt nog vid köksbordet i nästan 2 timmar!!

Sen har vi Halloween pysslat lite på Eddies beställning. Han påbörjade en ansiktsmask hos en kompis igår som han ville göra färdigt och då ville ju såklart Vilmer göra en lika!! Jag gjorde mig en jag också faktiskt... Spindelnät fick vi upp i köket och en pumpa har inhandlats.

Efterlunch samlade jag lite kraft och slängde ihop en sockerkaka.

Sen åkte vi till hängnet så att Udo fick busa av sig lite! Efter det direkt till Sandviken för att möta upp Matte. Skulle rita lite på en köksplanering. Glömde bara en liten detalj. Ritningen med alla mått på... Åh vad jag är glömsk ibland! Var bara att åka hem igen.

Matte fixade kvällsmat sen har jag promenerat med hundarna. Lite över en timme blev det i mörker och regn!

Nu ska jag ta en snabb dusch sen bädda ner mig i soffan med Matte och kolla på hockey!

Imorgon ska jag äntligen jobba och är halsen bra så blir det nog en liten löparrunda på kvällen före fredagsmyyset!

Av Malin - 23 oktober 2010 21:46

Dagen har spenderats till största del i Fänja. Vi har eldat i kakelugnarna och krattat krattat krattat... Herrejösses vad löv och jag har fortfarande resten kvar...

Vi fikade varm choklad och ostsmörgås i solen! Underbart höstväder!!

  

Sen for Eddie iväg hem till en kompis och Vimer och jag fick kämpa vidare med löven. När vi tröttnade på att kratta och köra iväg gjorde vi lövhög att hoppa och busa i... Underbara barn!!

   

Strosade runt och plockade ihop det sista och njöt av lugnet och utsikten!! Sen for vi hem och lagade kvällsmat tills Eddie och maken kom hem!!

Tänk att vi ska bo här!! Underbart!!

  

  



  

Av Malin - 21 oktober 2010 08:07

Brrrr... Idag var det riktigt kyligt på morgonprommisen! Måste leta rätt på tjockare vantar och inhandla ett par nya vinterstövlar! Mina favvostövlar gick det hål på förra vintern så jag MÅSTE hitta ett par likadana!

Hämtade möbler i går och kom hem alldeles för sent! Trötta barn i morse! Eddie har åkt med bussen och Vilmer och jag sitter och laddar inför maskeradkalas på förskolan! Är ledig nu torsdag och fredag men har massor att hinna med. Dessutom massa jobb som jag också måste göra. Vet bara inte när jag ska få tid till det. Det är inte lätt att bara jobba 50%...

Många bollar i luften nu, men det ska jag väll fixa, med ett leende på läpparna?!?

  

Av Malin - 19 oktober 2010 09:38

Här är det full fart på morgonen!! Prommis med hundarna i det kalla regnet i morse. Väcka barn och följa med Eddie till skolbussen. Bakat matbröd som snart ska in i ugnen! Diskat undan efter gårdagen då vi fick hem älgköttet! Härligt att få fylla frysen igen!!

Ny kamera har jag skaffat mig!! Bilder från morgonprommisen i söndags!!

    


Av Malin - 5 oktober 2010 08:44

svoooosch  vad dagarna rusar förbi...

Oktober redan och jag har inte ens plockat undan efter sommaren ute än! Blommorna står där sådär höstigt bruna och blöta i sina fina krukor...
Spelar mindre roll iofs för dom lär ju stå kvar den dagen jag har tid för lite höststädning här hemma!

Tid spenderas på jobbet, husrust, sköta om huset vi bor i och familjeliv!! Underbara familj...

Träna försöker jag också göra ibland. Blir inget lopp nu på höstkanten! Funderar däremot på om Stockholm Marathon 2011 ska vara mitt nästa mål... Jag vill jag vill jag vill!!! Tiden är ju det stora dilemmat. Ska fundera lite till och diskutera lite med min andra hälft!

Funderar ju även på att köpa mig en ny kamera! Jag vill jag vill jag vill det också!! Är verkligen i valet och kvalet hur jag ska göra. Var in till  Valbo och klämde och kände på en idag. Blev ju inte direkt mindre sugen, men det är många tusenlappar som svischar iväg på en sån...

Ja, jag har lite att fundera på! Nu ska jag mysa med barnen en stund innan det är sängdags för dom! Sen bänkar jag mig i soffan med nya filten och kuddarna och inväntar finalen av Superstars!!  




Skapa flashcards