Alla inlägg under april 2010

Av Malin - 20 april 2010 09:00

Imorse spelade telefonen en fin melodi klockan 05:25. Det var inte så att jag studsade ur sängen drekt... Oj vad trött jag var!! Men men ut kom jag på en 45 minuters promenad med Ozzy som sällskap!

Solen hade precis letat sig över trädtopparna och det var riktigt härligt promenadväder. Men trött var jag...

  

    

Av Malin - 15 april 2010 13:44

Har haft lite sjukstuga här hemma i veckan. I början var det barnen som var rassliga och nu är det min tur...

Härliga dagar i solen har vi haft i alla fall så bilderna får tala!!

 

            

Av Malin - 12 april 2010 20:47

Underbart väder har vi haft i dagarna två!! Idag har vi hittat både tussilago och blåsippor på tomten. Grävde undan snön som var kvar under äppelträdet för att locka fram krokusarna lite snabbare, trodde jag. Dom tappra lökarna var redan på G och några blommade fint där under snötäcket...

När Matte slutat för dagen snörade jag på mig Nyskorna och tog med Ozzy på en springtur! Första passet utan mössa och långkalsonger! Dessutom är skorna grymt sköna och har inga känningar alls i mina knän (peppar peppar). NÖJD!! Träningslusten smyger sig på... Gäller att hålla sig i skinnet så att den inte blir skrämd igen och flyr sin kos...

Imorgon blir det en morgonprommis! Hoppas på att solen vill vara med mig. Kanske kameran också blir med!

Av Malin - 5 april 2010 21:42

  Påsken är över för i  år! Vi har haft det precis så bra man kan ha det! Lugnt och skönt! Haft besök och gjort besök...

Barnen sov över hos A & T natten som var. Vi passade på att planera lite projekt, titta in hos en vän, sen åkte vi hem och bänkade oss framför Tvn med en flaska vin. Jag höll mig vaken hela Wipe Out och fick i mig ett glas vin, sen snarkade jag gott i ena hörnet av soffan. Vaknade till och gick och la mig före klockan 22. Trevlit trevligt! Välbehövligt var det nog i alla fall...


Imorgon blir det nog en morgonprommis, sen en tripp till jobbet för att fixa klart lite papper! Våran April ledighet startar ju imorgon! Den ska vi verkligen ta vara på...  

Av Malin - 1 april 2010 08:25

Vaknade klockan 6 och gick ut och kissade med Udo. Riktigt grått och regn. En perfekt dag för ett morgonlöparpass... eller inte?!? Men jag gjorde det i alla fall, det är inget Aprilskämt!!! 4 km kämpade vi på jag och Ozzy. +1 grad och hällregn, men det var barmark och dessutom fick jag lite välbehövlig medvind på slutet! Usch vad jag har varit dum mot min kropp som inte låtit den träna. Den mår ju bra av det och jag med!! Bättring!!


Påsken har smygit sig på här hemma senaste veckan!!

Välkommen till oss

    

Lite påskkänsla lär man väll försöka pynta fram

    

    

Igår målade vi påskägg

      

  


Glad Påsk alla!!

Carpe Diem!!

Skapa flashcards