Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av Malin - 18 oktober 2007 21:52

Läste i min nya bok och tyckte det här såg intressant ut...

Om man köper en milkshake med jordgubbssmak så har man blandat följande för att få fram jordgubbssmaken:

10% alkohollösning, A-ionon, Amylacitat, Amylbutyrat, Amylvalerat, Anetol, Anisylformitat, Bensylacetat, Bensylisobutyrat, Cinnamyl, Cinnamylvalerat, Citronessensolja, Diacetyl, Dipropylketon, Etylacetat, Etylmylketon, Etyl-butyrat, Etylcinamat, Etylheptanoat, Etylheptylat, Etyllaktat, Etylmetylfenylglycitat, Etylnitrat, Etylpropionat, Etylvalerat, Fenetylalkohol, Heliotropin, Hydroxyfenol-2-butan, Iso-butylantranilat, Isobutylbutyrat, Isobuterat, Konjaksessensolja, Lösningsmedel, Maltol, 4-metylacetonfenon, Metyl-antranilat, Metylbensoat, Metylcinnamat, Metylheptinkarbonat, Metylnafylketon, Metylsalisylat, Mintessensolja, Neroliessensolja, Nerolin, Nerylisobutyrat,  Rosenvatten, Rometer, Smörsyra, Vanillin, Violrotssmör, Y-undekalakton.

Skrivet i bokstavsordning...





Av Malin - 18 oktober 2007 13:09

Åh vilket härligt väder det är idag!! Jag har i och för sig varit inne och städat hela dagen men nu ska jag snart hämta Eddie på dagis sen ska vi vara ute och leka!! Det är föräldrafika på dagis i dag, så då får jag fika det Eddie var med och bakade i går!

Jag har hunnit med en hel massa i dag. Dammsugit, dammat och torkat golven i nästan alla rum... Sovrummen får jag torka en annan dag! Jag är fortfarande lite förkyld och har ont i huvudet, men jag tror det går över om jag får vara ute ett tag!

Matte är och gräver idag... Hoppas att han kommer hem i tid så kanske vi hinner hälsa på någon i kväll! Eddie är ju ledig från dagis i morgon! Hoppas att finvädret håller i sig i helgen!!!

Vilmers andra tand håller på och kikar fram nu. Det är lite gnälligt ibland, men idag har han varit väldigt nöjd! Åker gåstol eller ålar runt så nöjt så mamma hinner greja sitt... Det är tur det!!

Ovido - Quiz & Flashcards