Alla inlägg under september 2008

Av Malin - 30 september 2008 21:57

Idag kom jag tillslut iväg till gymmet! Det var verkligen på tiden!! Armarna känns som spagetti, så jag hoppas på träningsvärk i morgon! Körde 10 minuter på crosstrainern också. Blev så glad när jag inte kände nåt i knät!!

På förmiddagen idag passade jag på att åka till Valbo, medans Eddie var på dagis. Kaaallllt var det i morse, så jag köpte vantar till mig och Eddie och en fodrad jacka och byxa till Vilmer. Strumpor blev det också till hela familjen också en mysig lång svart kofta till mig!

I morgon ska jag göra nåt som jag verkligen INTE tycker om...


Tandläkaren!!!


Vill inte vill inte vill inte. Ganska säker på att jag har hål också. Suck...

Gjorde i ordning lite nyttigare kvällsfika idag. Turkisk yoghurt med banan, kiwi och vindruvor. Gott så jag hann inte få nån bild...

Av Malin - 29 september 2008 20:43

Av Malin - 29 september 2008 18:18

Idag har jag varit sjuk effektiv! Har hunnit med massor.

Eddie fick bestämma själv i morse om han ville till dagis eller vara hemma. Trodde på nåt vis att han skulle välja att vara hemma och tyckte att det vore bra efter som vi sov lite för länge, men han valde ju naturligtvis dagis... Lite stressigt blev det att hinna dit i tid, men vi hann och då kom jag igång!

Innan det var dags att hämta Eddie igen hann jag städa kök hall badrum, tvätta, diska, dammsuga hela huset, gå en promenad med hunden, äta lunch och skriva handlingslista! Inte dåligt alls. Hämtade Eddie och åkte sen direkt till Sandviken och handlade mat. Dom var otroligt duktiga båda två idag när vi handlade!! När vi kom hem var det bara att packa in allt och börja med maten. Passade på att baka en kladdkaka också när jag ändå höll på i köket! Sen kom Matte hem, åt fikade och stressade sen iväg på hockey...

Nu ska vi sätta oss vid Tvn och mysa innan det är sovdags. I morgon ska jag försöka ta mig till gymmet. Jag måste ju försöka träna på nåt sätt med mitt onda knä...


Av Malin - 28 september 2008 22:34

Så trött så trött! Ska hoppa in i duschen snart och tvätta bort lite målarfärg, sen är det sängen som gäller och jag gissar att jag sover på tre röda... Blev nästan färdig med måleriet idag i alla fall. Svärmor kom hit och satte fart på mig! Började måla vid 11 och slutade klockan 18, tog bara en kaffepaus dessutom! En gavel kvar att måla! Skönt att ha det ur världen... Nej, duschen var det...

Av Malin - 27 september 2008 23:15

Av Malin - 27 september 2008 21:39

-letat långt in i garderoben efter långkalsonger

-spelat fotbollsmatch och skadat knät

-ätit kladdkaka med glass blåbär och hallon

-glömt bort att jag hade ont i ett knä och hoppat nerför trappen

-målat

-ätit hemgjort pizza och druckit vin

-haltat runt på en promenad med hunden i mörkret

och nu

-kollar på speedway äter ost kex vindruvor och dricker mer vin

Av Malin - 26 september 2008 23:46

Tänk vad trött man kan vara! Jag somnade inne hos Eddie efter att jag hade läst saga. När jag kom ut var klockan halv nio (sovit i 40 minuter) då satt Matte och sov i soffan... Trots det (eller tack vare?!?) är vi vakna än!

Jag är faktiskt på väg i säng nu. Råkade ju lova att jag kunde vara med och spela fotbollsmatch i morgon bitti, samling halv tio. Ångrar mig nu, men det är sista matchen för säsongen, hemma och dom hade så lite folk. Klart man ställer upp. Kanske kanske mitt livs sista match...

Av Malin - 25 september 2008 20:05

Idag har jag:

-sovit över

-köpt nya krukor och blommor till köket

-ätit fil till lunch

-druckit kaffe och pratat strunt 40 minuter i solen i vinterjacka och mössa

-pratat med mamma som kommit hem från Frankrike

-haft maten klar på bordet när Matte kom hem

-promenerat i skogen med Ozzy Vilmer i barnvagn och Eddie på fyrhjuling

-fått 3 myggbett av attackmyggor

-tänt ljus

och framförallt

-inte jobbat


Skapa flashcards