Alla inlägg under februari 2008

Av Malin - 24 februari 2008 21:23

Satt nyss och skrev på ett inlägg också blev det slut på batterierna i tangentbordet och allt bara försvann. Var som att datorn levde sitt eget liv... Mycket skumt!

Var bara en massa gnäll i alla fall på att vi inte har nån kamera så det var kanske meningen att det inte skulle publiceras...

Annars då?!? Härligt vårväder idag! Släpade fram utestolarna från garaget och satt och lapade lite sol på förmiddagen, men den kom och gick hela tiden då så jag tröttnade. Eddie tyckte det var superkul att äntligen kunna gräva i sandlådan.

Tog en rask promenad på eftermiddagen. Bara jag och hunden! Då kan man gå skapligt fort och jag blev faktiskt ganska svettig, men det kanske berodde på klädvalet! Jag kan inte fatta att det är så varmt redan! Lite rädd blir man allt...


Av Malin - 23 februari 2008 21:26

Skulle fixa en lite vårigare känsla här på bloggen, men tycker det blev vintrigt... Får duga så länge. Det kanske skulle komma lite snö i veckan.

Av Malin - 23 februari 2008 21:05

Undrar jag hur mycket jag skulle kunna vräka i mig utan att kräkas!?! Både igår och idag har jag varit så sugen på allt som kommit i min väg och en hel del har jag satt i mig... Det gör ju inte så mycket egentligen, inte så mycket som fastnar, men blodsockret åker upp och ner och humöret blir därefter... Inte så kul så i morgon blir det skärpning!

Hmmm... Tänk att man aldrig lär sig att vara måttlig. Var så mätt efter kvällsfikat med Eddie efter en hel dag med ätande, men fick syn på en bilpåse kvar i skåpet! Där skulle den ju inte behöva ligga alldeles ensam... Nu mår jag inge vidare...

Man kanske skulle gå och lägga sig. Matte jobbar natt och inget bra är det på Tv heller. Jag vägrar kolla på Melodifestivaljippot!!!!

I morse släpade jag med mig Matte på morgon prommis. Testade pulsklockan för första gången. Ska bli väldigt intressant att se hur pulsen håller sig...

Ska man kanske ta sig en kopp grönt the innan läggdags...nä, får bli ett glas vatten!!

Av Malin - 18 februari 2008 20:19

Effektiv är ordet som passar in på min dag! Det var länge sen jag hann med så mycket (förutom när man är barn fri, det var jag inte idag). Dessutom har allt flytit på ganska bra! Inget tjafs vid frukost gjorde att vi kom till dagis i tid utan att behöva stressa! Då kände jag att dagen i dag skulle bli en riktigt bra dag! Har hunnit trava all ved i vedboden så vi får in den nya, städat köket, städat kylskåpet, dammsugit, tvättat, diskat mm mm. Så skönt för nu kan jag sitta hela kvällen vid Tvn med gott samvete!!

I morgon är det badrummet som ska få sig en omgång också ska jag baka! Det är ju snart dags för ettårskalas här i huset...


Av Malin - 15 februari 2008 21:28

Idag stog det shopping i agendan. Jag, syster, mamma och Vilmer åkte till Borlänge - Kupolen...

Tyvärr så är ju plånboken väldigt tom, men det var kul att komma iväg lite. Köpte strumpor till mig och Matte, Eddie fick strumpor och kalsonger av mormor. Sen käkade vi på Max!! Mmmmm...

Än så länge så är det inga större problem att ha Vilmer med. Han sitter nöjd i vagnen, också sover han ganska länge när det "rörpåsig" men på slutet idag var han liiite less på att sitta stilla tror jag.

Eddie var så nöjd över att ha fått en heldag med pappa! Dom hade åkt fyrhjuling, ätit semla och badat skumbad!!

I morgon bitti ska jag och svärmor ses på gymmet klockan halv 10. Har ju inte tränat sen i måndags nu, så det blir kul! Kroppen behöver ju vila också och förra vecka blev det ganska mycket. Hade bara en helt träningsfri dag den veckan och det är inte kroppen van vid!

Nu ska jag hålla mig vaken vid Tvn ett litet tag till, men ögonlocken blir tunga efter en hel dag med shopping...

Av Malin - 13 februari 2008 20:44

Detta bidrar till det glada humöret och ger en känlsa av att våren inte är såååå långt borta....

Av Malin - 13 februari 2008 20:32

...denna månad! Oj oj oj!!

Vad har då hänt på sistonde?!? Inte så mycket egentligen. Känns som vi mest har varit sjuka, eller barnen i alla fall! Eddie är hemma från dagis den här veckan också, fast han är mycket piggare! Lika bra att vara hemma och bli helt frisk! Han testar gränser till max nu! Blir några fighter om dan...

Trugar med maten till Vilmer fortfarande. I och för sig så brukar man ju inte vara så hungrig och sugen på mat när man är sjuk, men han är ju så liten killen och behöver maten. Bara att kämpa på!!

Idag har vi varit ute en sväng på eftermiddagen! Härligt att se solen lite emellanåt! Mycket piggare blir man!

Tro det eller ej men jag håller i träningen fortfarande. Är på gymmet 2 gånger i veckan (ibland 3) och springer nån sväng däremellan! Så härligt!!!

Nu är Matte på väg till jobbet snart. Sista natten för den här gången! Måste pussa hej då!

Skapa flashcards