Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Malin - 5 juni 2009 11:10

Ett stort mål denna vår var ju att ta mig i mål på Stockholm Marathon! Det gick ju galant! Tiden var kanske inte den bästa (4:46:21) men med tanke på omständigheterna är jag riktigt nöjd! Fick känningar av min skada (löparknä) vid 25 km så efter det fick jag lov att stanna och stretcha varje km. Annars var jag pigg i benen fortfarande. Taktiken att gå ut lugnt på första varvet och sedan öka succesivt hade nog funkat ypperligt om det inte vore för knät... Var inte alls särskilt sliten i mål och dagen efter hade jag lite träningsvärk men inte alls så som jag hade förväntat mig. Var tom ut och cyklade en sväng på söndagkvällen med hunden!


Nästa mål nu är Stockholm Halvmarathon där jag har en tid från förra året (2:03:41) som jag hoppas kunna förbättra en hel del! Ska försöka dokumentera träningen lite mer här i bloggen!

Först måste jag bli frisk. Har varit hemma från jobbet igår och idag. Halsont och ont i bihålorna. Lite piggare idag dock så jag hoppas kunna träna i början på nästa vecka igen!!


Skapa flashcards