Alla inlägg under oktober 2008

Av Malin - 6 oktober 2008 11:21

Var så trött och förvirrad i morse när klockan ringde, så jag visste inte nåt. Barnen har krånglat jätte mycket i natt, så jag bestämde att jag skulle hoppa över morgon promenaden idag. Klockan ringde och ringde och innan jag hade kommit på vad det var som lät, hittat på den och stängt av den så var jag klarvaken. Lika bra att kliva upp och det gjorde jag rätt i!! 50 minuters promenad blev det i mörkret. Tur att jag har en bra xenonpannlampa! 8 rådjur såg vi idag ( eller i alla fyll deras lysande ögon). Klurar på om jag ska försöka komma iväg till gymmet ikväll sen. Tror nog kanske det...

Nu ska jag ta mig lite kaffe och sen passa på att städa. Vilmer somnade precis!

Av Malin - 5 oktober 2008 22:22

Vi hade nån form av hockeykväll här igår, med tillhörande drycker, så idag har varit en "seg & trött" dag. Trevligt var det i alla fall!!

Kom tillslut upp imorse och åkte till dagis där det var jobbardag. Gjorde det lilla som fanns att göra där sen har vi bara strosat runt här hemma, vilat lite, tittat på Tv, vilat lite till osv... Har nästan varit sådär jobbigt seg.

Orkade inte laga nå kvällsmat så det fick bli Mc Donalds, sen åkte vi med en blomma till Birgitta som fyller år idag.

Nu är jag på väg i säng. Klockan är ställd på 05.40 då ska jag ut och traska en timme innan Matte sticker till jobbet. Skynda sova...

Av Malin - 4 oktober 2008 11:36

Det är ju bra att ha en anledning att baka. Annars är det lätt att skjuta det på framtiden. Vi hade helslut på bullar i frysen och har haft det ett tag, men nu är den full igen!! Har bakat hela förmiddagen! Det är ju så gott med nybakta bullar!!

Av Malin - 4 oktober 2008 01:02

Idag (hmmm igår?!?) har jag

-varit ledsen

-varit glad

-vägt mig

-myst i morgonrock till klockan 11

-gräddat pannkaka

-lurat med syster till Sandviken (tack för hjälpen!!)

-ätit "köpmat"

-druckit kaffe när dom andra drack Irish coffee

Av Malin - 3 oktober 2008 12:59

Vilmer brukar sova mellan 11.30 och 13.30 ungefär. Idag hade jag planerat att hinna med massor den stunden för sen ska vi åka och handla lite. Han har ännu inte somnat... Blir lite stressad!!!


Av Malin - 3 oktober 2008 10:08

Det går upp och det går ner. Ibland svänger det alldeles förskräckligt, kanske rent av känns som en mörk tunnel utan slut. Men tillslut kommer man ut på andra sidan, ovan med det starka ljuset i början men lättad att ha passerat just den tunneln. Inget ont som inte har något gott med sig, är det så?!? Jag hoppas det i alla fall, men kanske man inte alltid kan se det goda. Kanske inte förrän efter en lång lång tid, kanske aldrig...


Idag är det 3 månader sedan min pappas väg tog slut, bästaste morfis!

Vi kommer minnas honom genom hela våran resa...


Carpe Diem

Av Malin - 2 oktober 2008 12:56

Vissa dagar är upp och andra dagar är ner. Min dag idag är lite ner, men allt blir ju som man gör det... Men det är klart, man varken kan eller måste vara på topp jämt... Så är det faktiskt!!

Av Malin - 1 oktober 2008 21:57

...från en promenad förra onsdagen. Jag och Ozzy gick nästan 2 timmar på skogen. Helt fantastiskt höstväder! Såg en korp, höstiga löv, stora svampar och en massa älgspår. Ozzy hittade älg i två omgångar, men tror att smidiga jag stötte dom. Jag var ju inte ute för att jaga i första hand... En behövlig promenad var det i alla fall! Ozzy fick lite motion och skälla lite älg, jag fick också motion, friskluft och skavsår...

Ovido - Quiz & Flashcards