Alla inlägg under oktober 2008

Av Malin - 9 oktober 2008 15:36

Oj, vad veckorna går fort nu...

Dagen idag blev inte alls som jag hade trott, men så är det ju ganska ofta!


Hittills idag har jag:

-varit mer förvirrad än vanligt när klockan ringde

-tagit med ungarna på dagis utflykt inklusive älgjakt i hällregn

-varit med Ozzy till vetrinären

-handlat på apoteket systemet och Ica Maxi

-slut på pengar (igen)

-ätit en rulle mjölkchoklad och 150 gram naturgodis till lunch


Nu kan det bara bli bättre! Har lite fredags känsla i kroppen...


Av Malin - 8 oktober 2008 21:16

Jag och syrran skrev ut en massa smarriga recept på cupcakes. Ska till att baka nån dag framöver. Vill ha ett fint fat att ha dem på med glaskupa!!

Av Malin - 8 oktober 2008 20:49

Det blev ingen tur till återvinningen. Som vanligt så hittade vi på lite annat att göra och bestämde att vi kan åka dit en annan vecka...

Matte hämtade ju ut sin nya Garmin hundpejl idag, så vi lärade ju kolla hur den funkar. Först tog jag en kort promenad med Ozzy och hade den med mig. Strulade lite i början så hela promenaden fanns inte med. Jag som gick en massa kringel krokar för att kolla hur precis den var... Fikade lite, kaffe och mazarin, tog sen hunden och pejlen med mig på en cykeltur i mörkret. Jäsiken vad tidigt det blir mörkt nu. Jagade upp en uggla som blev alldeles förvirrad av min starka pannlampa och flög mot mig istället för bort! Ja jag är livrädd för fåglar, jag hostade och hojtade och då flög den undan!! Kom hem och fick rapporten: 3 km, stått stilla en längre stund vid Vivan (det kom en bil) medelfart 6 km/h. Ska bli kul att kolla av när jakten börjar!!


Nu kanske jag ska duscha, eller fika, eller sätta mig vid Tvn... Hmmm, svåra beslut!!


Av Malin - 8 oktober 2008 15:31

...och idag har jag

-varit ute på en tidig promenad i mörkret

-ätit frukost med min man

-skjutsat & hämtat Eddie på dagis

-JOBBAT

-dammat och bytt gardiner i sovrummet (kan det verkligen bli sååå dammigt på en vecka)

-jagat Vilmer med dammsugaren


...och ikväll ska jag

-handla

-laga korvstroganoff och ris

-packa ihop saker som Matte ska köra till återvinningen

-sova framför Tvn

-fixa fika mm till morgondagen då vi ska följa med när hela dagis drar ut på "Älgjakt"

Av Malin - 7 oktober 2008 09:52

Städar gör vi med Miss Li...

Av Malin - 7 oktober 2008 09:48

städa tvätta diska äta fort fort så att Vilmer och jag sen kan LEKA!!!

Av Malin - 6 oktober 2008 15:29

Har hämtat Eddie på dagis, handlat lite, ätit mellis och dammsugit...  Nu väntar vi bara på att Matte ska komma hem! Då blir det kvällsmat och sen ska vi ut i det härliga höstvädret! Plocka undan lite på uterummet tror jag det är dags för! Sen kanske kanske jag hinner gymma lite... Hoppas!!


Samma mellis var och varannan dag nu men det är ju gott tycker både jag och barnen! Fruktsallad (idag med melon, banan, vinruvor, satsumas) också lite turkisk yoghurt till det så blir man mätt!


Ovido - Quiz & Flashcards