Alla inlägg under september 2007

Av Malin - 20 september 2007 21:05

Idag jobbar Matte sista skiftet för den här veckan. Skönt!! I morgon ska vi åka och handla lite. Sen har vi en hel del för oss i helgen,men inga större projekt!

Idag har jag lyckats fått i Vilmer lite gröt. Han har ju ratat allting utom välling på sistonde, men idag gjorde jag gröten väldigt lös också blandade jag i lite päronpure. Det gick i i alla fall, men inte med sån glädje direkt, men det kommer väll!

Eddie har varit sista dagen för veckan på dagis. Han stor trivs där och det känns så skönt! Båda killarna somnade vid klockan åtta så jag har suttit och tagit det lugnt och kollat på idol. Nu ska jag hänga tvätt och göra klart innan Matte kommer hem. Sen blir det en dusch och efter det sussa sött i ny ren bäddade sängen...

Av Malin - 19 september 2007 11:06

Idag är det perfekt långpromenad väder. Det  är också perfekt "passa på att dammsuga bilen väder". Jag gjorde det sistnämnda. Hann nästan färdigt innan Vilmer tyckte det blev alltför trökit! Hoppas att jag hinner göra klart innan jag hämtar Eddie klockan två. Vilmer brukar sova då. Har hunnit med att dammsuga inne också medans Vilmer har åkt gåstol. Han börjar få upp lite fart med den nu!

Av Malin - 18 september 2007 21:27

Idag har det varit en härlig höstdag! Har egentligen inte fått så mycket gjort. Städat, som vanligt, också grejat lite ute! Eddie har varit ledig från dagis idag, men i morgon ska han dit. Dom ska på utflykt så jag måste fixa fika!

Idag fyller Lisa år! Synd att man inte kan åka bil med Eddie på kvällarna! Han somnar jämt och sen är det omöjligt att få honom att somna i tid på kvällen. Kanske kan fara dit på torsdag kväll!

I morgon ska jag försöka ta mig ut på en långpromenad på förmiddagen! Vagnen är ju fixad nu också tror jag att det skulle bli fint väder!

Här under gömmer sig våran förrådsbod. Härliga färger!!

Av Malin - 17 september 2007 23:16

Idag har Eddie varit på dagis och vi hann greja lite här hemma innan Matte åkte till jobbet. Äntligen blev punkteringen på barnvagnen fixad!!

Har varit och hälsat på mina föräldrar en sväng på kvällen. Fick mat där också passade jag på att sola! Dom åker till Kreta på lördag! Liiiite avis...

Nu har jag precis duschat och ska gå och lägga mig. Lånade en bok av mamma, Stieg Larssons Luftslottet som sprängdes. Hoppas att den är lika bra som dom andra i serien. Måste läsa.....


Omslagsbild: ISBN 9789113015316, Luftslottet som sprängdes

Av Malin - 16 september 2007 15:09

Här kan du testa dig! www.vuxenpoang.com 

Jag törs inte ens skriva hur gammal jag blev...

Av Malin - 16 september 2007 13:57

Idag fick vi sovmorgon. Ända till klockan 8! Skönt och välbehövligt. Vi gick och la oss tidigt (före 12 ) igår så nu har jag sovit igen lite!

Vi har varit ute en stund på förmiddagen, men det var kallt bara 7 grader. Nu har jag hunnit diska, tvätta och dammsugit medans Vilmer sov. Han vaknade precis när jag var klar. Passar på att slappa lite vid datorn, medans han sprattlar nöjt i spjälsängen. Eddie är lite eftermiddags trött nu och sitter vid Tvn. I morgon är det dagis så han får inte sova middag idag!


Av Malin - 15 september 2007 08:44

Tänk vad det händer mycket på några år... Hua.....


Skapa flashcards